maandag 12 september 2016

'T is weer voorbij, die mooie zomer...


We hebben er lang op moeten wachten maar we hebben een redelijk goede zomer gehad. Bovenstaande klopt niet helemaal want we hebben een lange nazomer. Eigenlijk is hij dus nog niet voorbij. Wel heb ik al aardig wat 'tekenen' van de herfst gezien: verkleurde bomen, kastanjes, eikels en... spinnen! Spinnen horen toch bij de herfst, vooral??  Dit jaar zijn de spinnen extra groot had ik gehoord. De reden ervan is me ontgaan. Kan iemand me wijzer maken? Bij ons thuis heb ik er al een paar gesignaleerd. Een errugggh leuke hangt bij ons raam achter elke morgen en 's avonds laat hij/ zij zich weer zien, zo, aan een 'draadje' naar beneden... echt een flinke. Bij mij dochter achter het huis zat een grote spin in een heel groot web en na haar waarschuwing liep ik er toch later op de avond doorheen ( door dat web).BRRRRR...vies, griezeliggg, bahh! Gelukkig zag ik dat de spin niet in mijn haar was blijven 'hangen' maar alweer op een andere plek aan een struik hing. Nu stop ik met deze hersenspinsels want ik heb gelukkig geen spinnenfobie, ik 'signaleer' alleen.




Iets anders: Wij hebben aardig wat gefietst in onze vakantie. Meestal was het vrij rustig op de fietspaden. Vorige week heb ik in omgeving Harderwijk/ Nunspeet gefietst over de paden langs de heide. Echt prachtig die diep paarse kleuren! En druk dat het was op de paden! Iedereen, vooral ouderen, wilde nog even genieten. Zo ook in Drenthe. Na de zomervakantie wordt er volgens mij meer gefietst dan in de vakantie zelf. Nu ja, ruimte genoeg maar even goed uitkijken, om botsingen te voorkomen.




Het werk heeft even liggen wachten maar er moet nu echt weer iets gedaan worden. Bij ons worden binnenkort zonnepanelen geplaatst en ook wordt binnen het één en ander vernieuwd. Lekker rommelig dus..   Het is een project voor de hele buurt. Niet echt leuk. wijzelf konden het 'afkijken' van de 'overkant' waar ze nu al de vierde week ingaan. Een overbuurvrouw op leeftijd kon er niet meer tegen en werd opgevangen bij een familielid, echt zielig! Ze is nu terug. Benieuwd of het bij haar nu allemaal 'af' is? Wij hebben inmiddels vernomen dat één en ander niet verplicht is en hebben de douche- renovatie afgezegd. Mijn man heeft een hernia en we kunnen er niet veel bij hebben. Een buurvrouw van twee huizen verder heeft net een borstoperatie gehad en ook zij zagen het niet echt zitten, die renovatie. Drie kinderen ook nog thuis plus twee honden.

Nog een paar 'plaatjes' en dit was het weer voor nu. Werk ze en tot de volgende keer!

























1 opmerking: